Sunday, May 10, 2009

nak balik kampong...

dah beberapa kali hajat nak balik kampong tertangguh.. sepatutnya semalam balik tapi tertangguh lagi.. ada majlis kenduri kawin di rumah jiran.. dan sebelah malam nya pula ipar buat majlis tahlil di Shah Alam.. Di kampong pun ada jemputan kenduri tapi kena lah utama kan yg dekat dulu..

so inshaAllah kalau tak ada aral melintang kami akan balik kampong sebentar lagi.. walaupun tak bermalam di kampong , asal dapat jumpa ayah bonda pun dah cukup baik.. nak salam mak, nak cium mak dan ayah .. dan makan masakan mak.. semalam pun adik dah balik dulu.. sebelum balik nanti singgah dulu di hypermarket beli barang keperluan dapur mak di kampong tu..

kepada yg masih di kampong .. selamat sejahtera bersama keluarga.. kepada yg tak berkesempatan balik.. hubungi lah orang di kampong.. kepada yang ibu bapa telah tiada.. panjatkan berbanyak2 doa utk mereka.. amin..

18 comments:

xiiinam said...

Ya Zino...
Begitulah...
Semasa balik kampung...kita penuhkan stok dalam peti sejuk nenek tu...lepas tu kita bagi nenek berehat ...kita pakat2 masak sendiri....dan makan ramai-ramai...

Untuk anak-anak kita juga kan...

ckLah tak suka dengar "Orang balik kampung nak makan masakan mak!"

Lepas tu balik tangan kosong....nenek tua tulah yang mengejar ayam untuk disembelih, mengutip pucuk kayu untuk dibuat sayur....dan kemudian terbongkok-bongkok di dapur....



Anak cucu tinggal makannn....
(Puaslah dapat merasa masakan sekali-sekali....hibanya...)

kalau nenek muda lagi tak apalah....

Errr...cklah tengah buat skrip drama untuk sekolah ni...tu yang emo....hiksss..

Mr PenyuBiru said...

hepi mother's day tuk bro zino. ehee..

Mr PenyuBiru said...

slmt blk kg juga..

INTAN said...

selamat balik kg...hati2 d jln raya....daku x dpt balik kampung..

silversarina said...

Selamat berhibur di kampung, sure seronok dapat jumpa ahli keluarga .

kayteeze said...

Selamat pulang... selamat menyambut hari ibu bersama mak dan ayah tu...

Kak Elle said...

selamat pulang ke kpg salam saya pada aisah dgn ucapan selamat hari ibu.

arsaili said...

salam..happy mother day to ur mum n wife...may ALLAH bless them

Mother love is the fuel that enables a normal human being to do the impossible. ~Marion C. Garretty

adibah said...

selamat menyambut hari ibu..

Chekgu BaniHassim said...

bole jumpe mak di kpg kan??
selamat balik dan dtg balik sini...
dan selamat hari ibu...

Aleeya said...

byk kenduri kawen lak coti ujung minggu ni kan..

suhaila-ab said...

semoga selamat pegi dan balik umh balik....

al-hussaini said...

selamat balik kampung...

aku juga yg tak balik...huhu...sedih sedih..

atty's said...

betui ckp zino..selagi ada makayah..kt kg..jenguklah.mereka..kan..

^aNgRiAni^ said...

semoga selamat pergi dan balik yer zino
:D

Zareda Norman said...

joms balik kampung..

ABD.RAHIM BIN OMAR said...

Salam - Bulan duoboleh nanti baru dapek blk kg. Kono tunggu teket free baru mampu nak balik. Yg sobona e tahun ni anak anak sumo e terlibat ngan pekso bosa , angah - spm , alang - pmr dan adik lak upsr . Jadi x dapeklah nak bogorak ke mano mano thn ni, 2 yg blk kg ujung tahun 2. Yo lah apo nak buek , awak jauh [ sodeh la pulak ]

PerantauSepi1306 said...

yeah.. janji jengah walau sekejap... rasa gumbira juga ayahbonda yang jauh di kampung laman tu kan :D