Monday, May 11, 2009

bahasa




asal anda paham sudah la.. hehe..

33 comments:

INTAN said...

takutnya...wakakka....apa yg KECIK apa yg BESO....adeih...

Zareda Norman said...

sedih... -sigh- lebih 50 tahun merdeka tu..

xiiinam said...

cklah syak....
Ini notis dekat-dekat papan jongkang jongkit....atau papan gelongsor...atau...errr...err....


...tak fahamlah.....


Sesuka hati dema je 'bermain bahasa'....

zino said...

intan
tak paham ke? hehe

zar
itu la..

cklah
dia org tak sekolah dulu kot hehe

intan.dayana said...

mende tuh..??
ape yg kecik bole besa xbleh..??
org kecik bole,org besa xleh ke..?

Neeza Shahril said...

nak senang tu.. ringkas lagi..
orang paham kot..
tapi, kalau budak baca, mesti 67 kali tanya hehehee...

zino said...

intan
entah la.. hehe

neeza
jenuh nak explain tu hehe

Kak Elle said...

hmmm...kalau baca tak faham mmg tak reti bahasa lah tu kan.

~~Noli said...

1st td igtkn budak2 kecik je leh masuk..dak besar duk luar...haha..

skrang dah faham..hehe =)

yginsaf.com said...

bahasa budaya kita, bukan budaya dorang.. kannns

Yunus Badawi said...

Cis pencemar bahasa. Entah2 tempat buang tu pun mencemar alam hehehe

tentangseseorang said...

sedang berusaha untuk memahamkan. ehehehe

Masy said...

maksudnye..

masuk toilet tu bole buang yg kecik je, yg besau takleh. hahahaahhah

kan abah kan kan?

Kujie said...

saya komen dari gambar tu saja lah..sbb view keseluruhan tak nampak

ayat tu tak ada yang salah

ejaan betul..

kecil boleh
besar tak boleh

cukup huruf dan ejaannya..


hehehehe

pB said...

bahasa pasar

sya said...

Baik jugak dia tulis kecik boleh besar tak boleh.. boleh gak dikawal.. buatkan ditulis besar aje.. kecik tak boleh.. cam no agaknya nak buek???

Ada Ayrissa said...

adakah itu signbord nk masuk toilet?

sakurasa 2 said...

zino
iklan apa tu ek?

Dee said...

hahaha..ni mesti..buang air kecil boleh..air besar xleh..betul ke? kehkehkeh..

Mak Su said...

kat mana air panas tu?kat kampung apo tu? kampung cili yo?

PerantauSepi1306 said...

;p senyum je bolehhhh

Mak Su said...

eh! kat kampung lado yo?

silversarina said...

Buang air kecik boleh, air besar tak boleh... kita punya hal nak kecik ke besar...hehehe.

Kengkawan said...

hahahah

neezareef said...

ape maksud?

zino said...

kak elle
betul tu..

noli
apa yg noli paham hehe

en.me
sesangat la betul nya.. hehe

YB
kena masuk tengok.. hehe

ady
jangan lama sangat.. tak ada masa ni hehe

masy
pandai anak abah.. hehe..

kujie
macam cikgu bahasa je..

PB
boleh paham kan hehe

sya
terkucil la jawab nya hehe

ada
mungkin kot

sakura
yg gitu2 tu..

Dee
agaknya kot hehe

maksu
betul la tu..

perantausepi
senyum tu tanda apa? hehe

silversarina
bila dah masuk dalam tu mana dia tau kan hehe

andak
mmm

neezareef
itu lah maksud nya.. kecik je boleh hehe

SoFie NuR said...

hahaha..sape la punya keje ni..

zino said...

sofie nur
tuan punya lah kot hehe apa kabar dah sihat ke?

Princess Liyana said...

Huhu yana tgh fahamkn.ahaks.hehehe

lupekanje said...

kurang paham dgn iklan tu...heheh

bEEdLE d' bARd said...

hehe..lawak!..kalo nak buang yg kecil pon, terus rasa taknak kot bile tgk iklan nie..huh..

zino said...

liyana
cepat bagi paham..

lupekanje
masaalah nanti tu hehe

beedle
terencat la tu hehe

Helena said...

kelakarnya..... haha good one.