Wednesday, May 20, 2009

sakit....lidah...



Dari semalam adik komplain... lidah sakit.. nak makan pun susah..
so bawa le ke klinik baru je balik.. pesakit terakhir malam ni..
ambik No petang tadi, tapi malas nak tunggu..
agak2 nak tutup baru le pergi
jalan kaki je..

Doktor kata pasal makan aiskrim.. atau minum benda sejuk..
dah agak dah.. so macam2 Doktor pesan ..
tak tau la bertahan berapa lama
zino pun cakap kat adik..

"kalau nak elok lepas ni jangan minum air batu lagi"
"kalau dah elok boleh?"
"nanti sakit lagi abah tak nak bawa klinik"
"adik makan la ubat ni"

mari kita tengok berapa hari adik ingat pesan Doktor tu.. hehe

31 comments:

aNIe said...

Si kecik anie ni...baru bawak pi klinik...sempot...doktor pesan jgn minum air sejuk...hmmmm...ingat dia sekejap je...esok dah minum dah...dia kata dia dah baik...

Sian hazwan...harap2 dia dah baik...lidah kalau sakit memang tak selesa..

Mr PenyuBiru said...

aii?? anak aku si Sya tu pun same. sakit lidah gak. makan nasik skit pahtu tak mau dah.katanya sakit lidah.taruk ubat tak mau, camne nak bawak pi doktor.hmm.. jgn minum benda sejuk.ok, nnt aku nasihat kat anak aku. thanks bro!

lupekanje said...

sian hazwan..
ulser ke? atau sebab cuaca panas sekarang ni gaknya....

mesti rsa sakit tu...
nak makan, lidah sakit..
tk makan, perut lak sakit...

INTAN said...

ooooo....sakit lidah sbb byk mkn aiskrim gan ais batu yek..


ok, noted

~~Noli said...

igtkn tergigit lidah td..hehe..cian dak kecik tuh..

Jard The Great said...

alamak.. aku pon suka makan ais krim tapi tak pernah sakit lidah plak.. hehe..

zino said...

anie
budak2 ni payah nak larang

penyubiru
dia pakai ke nasihat tu atau nak Dr cakap jugak hehe

lupekanje
itu lah masaalah nya

intan
ambil ingatan tu..

noli
itu dah cerita lain hehe

jard
dah kematu kot hehe

DrSam said...

memang bila musim panas ni, aiskrim memang jadi makanan ruji anak-anak. Kalau depan kita memang tak berani beli, tapi kalau dah kita tak ada kat rumah tu, pantang tengok Mat Cool lalu.

ez said...

moga adik cepat sembuh..
skrg ni musim xmenentukan..
tu yg mcm2..heheh

Masy said...

adehh sakit lidah ni nk mamam eskrem heheheheheheheh (ngade2)

HappyIrfa said...

emm kejap je tu(kalau anak sayalah).dah sihat nanti,mesti mintak aiskrim lagi

PrinCeSS said...

alamak. maya skrg hari2 makan aiskrim..jangan la sakit lidah....:)

hanimndroid said...

sakit lidah...mcm pelik bunyinya. hehe, ye la skg ni panas sgt, mmg sedap pekena aiskrim dan air batu.

neezareef said...

bab sakit lidah ni x tahan
nnti smpai tahap pecah2 tu lg la

Sastri said...

mesti mam apa pun takde rasa kan? sian hazwan...

^ez^ said...

huhuhu..ez pun sakit gak ni.ulser banyak kat lidah and mulut.huhuhu..panas dalam.=(

sya said...

sian hazwan... sedangkan kita yg dah berusia ni kalau skit lidah tak tahan nikan budak cam dia

kcynodia said...

kalau boleh, ajar terus hazwan untuk terus meninggalkan air yang berais untuk keperluan masa depan

Kak Elle said...

kita tengok bolih pertahan tak?kat sekolah tak bolih kawal kan?

Insaflah said...

Elakkan minuman sejuk dan berkarbonat. Terlalu banyak mudaratnya. Semoga si anak sembuh.

Dee said...

cam anak dee si mimi tu lah..hah..nangis x berhenti..bila dh baik..minum gak sejuk2..hehehe..

Mamamanja said...

masalahnya ais tu yg sedap hehehe

zino said...

Drsam
itu lah masaalah nya..

ez
betul tu..

masy
nak buat ubat boleh juga tu..

happyifra
sama lah tu..

princess
kat sana ok kot..hehe

hamin
ubat nya vitamin je..

neeza
zino nampak bintik2 je baru..

sastri
tu yg makan asyik nangis je..

^ez^
makan aiskrim juga ke? hehe

sya
makin banyak le ragam dia hehe

keynodia
tu yg payah ada tips tak? hehe

kakelle
dalam bas sekolah pun ada jual

insaflah
mudah2an..

Dee
dia pun pandai jawan kalau sakit lagi makan ubat hehe

mama
pasal tu payah nak larang hehe

MOKCIK AZWA said...

Kesiannya Hazwan...semoga cepat elok kalau tak minum air sejuk atau makan mende berais...tapi dah namanya budak2 selama mana boleh tahan ya...kita tunggu dan lihat...

Princess Liyana said...

Smoga Hazwan cpt smbuh...jgn minum lg la..hmm air sejuk tk elok..hheeh dr yana yg kdg2 minum jgak ;P

Nong said...

My girl yang tua bangka ni pun sakit dalam mulut. Ulcer... Malam2 kumur air garam, kesian dia meleleh air mata... he he...

zino said...

azwa
bila nak makan nangis...

liyana
yg besar tak boleh kawal yg kecik lebih lagi la hehe

Nong
kesian pulak tengok nangis je lepas tu ngadu kat sekolah tak makan

Yunus Badawi said...

saya tak tahu pulak kalau makan aiskrim atau minum air batu boleh dpt sakit lidah. Ini info bagus ni nak takutkan anak2. Kurang sikit saingan nak makan aiskrim kat rumah ni hehehe

zino said...

YB
itu yg doktor beritau kami.. bila dia rawat hazwan tu..

Zareda Norman said...

zino

bebudak.. mana dia ingat lama lama.. ehhehhe

sihat sok.. eskrem juga pujaan hatinya

PerantauSepi1306 said...

alahai.. ciannye dia.. hmmm budak2 memang peberet lah asikrim tu, kan bro..