Monday, June 8, 2009

biskut bulat








biskut ni ujud sejak zino kecik2 dulu.. tapi masa tu saiz buskut ni agak besar sikit tapi sejak bila tah.. saiz nya dah mengecil.. kalau kat KL ni tak tau la..rasa nya tak ada jual biskut bulat ni tapi kalau kat kampong memang mudah dapat..

pernah jumpa ke biskut ni? sedap di makan bagitu saja untuk menikmati kerangupan dia tu..atau di cecah dengan air kopi ke teh ke atau apa saja lah.. asal jangan cecah air kosong dah le. hehe.. kenapa zino nak iklan biskut ni? jangan tanya kenapa di namakan biskut bulat hehe

baru baru ni zino balik kampong.. zino tengok mem beli sekotak besar .. ingatkan apa hal.. rupanya ramai geng geng opis dia pesan.. amboi.. boleh jadi ejen ni.. hehe anda pernah tengok ke biskut ni?

40 comments:

Kak Elle said...

mmg masa kecik2 suka makan tu kita panggil biskut kering...hari tu nampak ada jual di tempat kami makan murtabak.

Yunus Badawi said...

Dulu masa kecik ayah atau ibu saya akan beli biskut ni kalau pegi Klang atau Banting. Kalau cicah air, makan satu biji dah kenyang. Sekarang dah kecik sikit pasal mungkin org diet takut nak makan yg besar mcm dulu hehehe

zino said...

kak elle
ada jual ke.. tak teringin nak beli ke? hehe

YB
kecik tu senang nak kumam2 dalam mulut kot maklum la yg minat biskut tu gigi dah tanggal hehe

sakurasa 2 said...

zino

pernah makan masa muda2 dulu masa tu nenek sakura masih ada tapi bila dah tua2 ni xder jumpa lagi biskut tu he he he

zino said...

kalau dah tua memang dah tak boleh gigit biskut tu sakit gusi nanti (gigi dah tanggal la kot hehe)

♥miss zaza♥ said...

biskut apa ni???

zino said...

biskut bulat.. kat england tak jual kot hehe

Zareda Norman said...

Kg zar panggil ni biskut mayat atau biskut lutut.

Lazimnya dihidang masa menguruskan jenazah, cecah dengan teh o..

Kat Pasar Borong Selangor ni ada jual zino.

Masy said...

heheh same cam kak zar, sama ada panggil biskut mayat / biskut lutut. sedap ni klu cicah air kopi.. wawwwwwww terangkat kain pelekat jiran sebelah haahahaha

neezareef said...

wah..biskut ni pn dah dikomersilkan...packing canggih tu

kt kg still timbang lg...cicah kopi O kaw..panas2..meriahnyeee

Jard The Great said...

hehe.. tak pernah makan biskut neh... biskut amplang tahu???

yginsaf4 said...

biskut cecah kopi o panas memang mancongkam ghitewww ..

zino said...

zar..
orang kampong je minat biskut ni kot hehe

masy
kalau tamu datang sesuai tak jamu biskut ni hehe

neezareef
memang meriah tu.. hehe

jard
amplang tu apa benda pulak.. hehe

zino said...

en.me
sangat benar hehe kemana lama menghilang? hehe

KLMari said...

Uish !!! Biskut ni sedap sangat kalau cicah dengan kopi...Kecik kecik dulu kalau balik kampung mak kat segamat, ngadap sokmo biskut ni buat minum petang...La ni mmg susah nak carik kat bandar...sampai ada yg kirim dengan kengkawan yang hari hari berulang alik ke Melaka...Nostalgia tu biskut tuh !!!! kehkehheke

hanimndroid said...

kat rumah saya pun tgh wabak bikut ni. tp mak sy xsuke yg cap azan ni. ada satu lagi, biskut tiada bernama / bercap. dr mana beli pun xtau. tp mmg rangup. kami panggil biskut kering. hahaha

zino said...

hanim
nampak nya biskut ni memang ada permintaan hehe

zino said...

KLMari..
patut la ramai geng mem yg oder masa kami balik kampong hari tu hehe

KAMATO said...

masa kecik dulu roti ni cukup famous,
org kata org dulu2 besar2, sekarang dah kecil, biskut tu pun macam tu jugak agak nya.....

lupekanje said...

memang sodap pekena dgn kopi panas...
tpi acik tk baper gemar...sobab dik koreh ehh tuh..
tpi klu taim kebulur...ato reramai ngan knkawan, mang jadikkkk je...hehe..sooodap..

cikMilah said...

Zino, aruah mak saya panggil biskut keras. Mak mertua panggil biskut lutut. Makanan ruji saya waktu dalam pantang.Ni dah sepuluh tahun la tak makan...hahaha

MOKCIK AZWA said...

OOO..biskut bulat...round rusks namanya..cik abe suka membeli tapi di sana dipanggil roti kering..memang sodap dicecah dengan teh o panas2...yummyyy

INTAN said...

kami org panggil biskut 'lutu' heheh...klu org berpantang..slalu mkn biskut ni...cicah gan kopi...

adibah said...

Biskut azan ni famous kat Kuala Pilah kan? Ada ofismate orng pilah kalau balik kg mesti dia belikan biskut ni. Sedap...!

Kopi Suam said...

orang Melaka panggil biskut mayat le uncle...

Ada Ayrissa said...

biskut bulat??hehehhe
dia cam roti balak tu ke bro?
kat sini xpenah jmpa la biskut bulat..
tp kalo ala2 roti balak tu mmg nikmat kali cicah dgn air kopi..ekekke

noorlara said...

dedulu org panggei biskut tongkatle, cecah ngan air teh o panas alangkah nikmatnye. makan sensorang tak best mesti pulun rami-ramai barule seronok!

Mak Su said...

biskut azan. tentu ler kenal banget :D

xiiinam said...

Salam ziarah....



Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..


apakan daya...





Line tumpang orang ni...


curi-curi...

Sasha said...

Saya pun suka sgt biskut ni masa kecik2 dulu... masih wujud lg ek?... sedap makan cicah kopi...

atty's said...

sedap biskut tuh cicah air kopi.

zino said...

kamato
saiz biskut dah makin kocik.. senang selaki ngap je hehe

lupekanje
kalau buek kueh gayo jadi tak tu.. hehe

cikmilah
agaknya ada jual kat tempat cikmilah ke? hehe

azwa
mokcik pun suka ke?

intan
yg tak pantang pun makan juga hehe

adibah
kilang e kek sinun hehe

kopi suam
seram nya hehe

ada
agaknya panggilan je berlainan..

noorlara
betul tu makan ramai2 baru terasa lebih nikmatnya..

maksu
kalau maksu tak kenal sajo lah tu hehe

cklah
apa jadi dengan line streamyx..

sasha
ujud tapi dah makin kecik..

zino said...

atty
memang sedap hehe

Zabs said...

Salam Zio,
Biskut tu cecah dgn kopi o panas besst. Orang kmapong isteri saya (Alor Gajah) panggil biskut lutut...haha.

zino said...

zabs
baru zino tau biskut tu ada macam2 nama hehe

aNIe said...

Zino...bistkut tu kalau ccicah dengan kopi panas....amboiii!! sedapnya...macam kata Zabs...orang melaka panggil biskut tu Biskut Lutut

RahimSabah said...

Salam - La dah lama lupo tentang biskut bulat ni. Bilo bakak balik cito biskut bulat ni , sobak rasa hati teringat arwah wan , masa kito kocik lu , nilah biskut yg ada, boli kek kodai AH HENG , kek derek. Noltagia sungguh

RahimSabah said...

Pembetulan salak ijo : bakak sepatutnyo ' bukak '

Achu Tra said...

salam singgah..biskut tongkat@biskut mayat@biskut kepala lutut@biskut kering...kump sasaran biskut ni sedang mengalami kepupusan..jadi pengusaha perlu inovatif cari kump sasar baru...cicah kopi o sedap tuh

zino said...

anie
macam2 nama biskut ni rupanya.. yg penting bsodap hehe

rahim
pasal nak di abadikan di sini..

achu tra
mereka dah cuba baikki.. saiz dah di kecilkan.. dan siap ada packing. lagi.. dulu timbang kati je.. hehe