Sunday, June 7, 2009

lapuran lawatan....

kat mana nak mula ya...

ok lah zino nak cerita dulu pasal besan yg baik hati.. dan cukup sporting.. sejak kami sampai sehingga lah nak balik.. kami di layan cukup baik dan meriah.. kami sampai jam 9.00 pagi.. bila sampai je sarapan dah tersedia.. apa lagi perut pun dah lapar.. hehe.. lepas sarapan terus bergurau senda dengan qaisara.. oop cerita qaisara nanti dulu..

selepas berehat.. sampai terlelap.. hehe sedar sedar besan kejut makan tengah hari.. hehe.. mak besan masak ayam percik!!.. sodap..lepas makan besan dan bersedia bawa kami JJCM.. dia ajak ke Rantau Panjang tapi zino syorkan pengkalan kubur.. dulu dah pernah ke RP jem tak tau nak cakap.. dengan senang hati besan nak bawa kami ke PK .. mula ingat nak pinjam kereta angah kami cari sendiri je.. so kami pergi berlima je .. mak besan teman mem soping.. pak besan menunggu kat luar...zino dengan hazwan pulak menyelinap mencari apa yg patut.. dapat ke baju sehelai dua "original siam mari hehe" dan selai baju hazwan..tak kisah la asal harga berpatutan..

malam nya tak banyak aktiviiti sebab dah penat.. bergurau senda dengan qaisara je.. kami di sediakan satu bilik.. rumah besan ni ada 6 bilik.. so memang tak jadi masaalah.. dia siap pesan lagi.. lain kali kalau datang KB jangan sewa hotel duduk je rumah dia.. itu satu tawaran yg menarik... zino pun cakap.. ishaAllah nanti bila datang lagi kami nak duduk rumah besan hahaha.. tak malu hehe

bila kami balik tadi besan masakan bekal utk kami.. dia pesan tak payah makan kat kedai.. sampai gua musang baru tau apa yg besan masak... ayam masak merah dengan daging masak kurma.. memang bertuah angah..

apa lagi nak cerita ya...

oo kisah qaisara... lebih baik tengok gambar je lah hehe









21 comments:

PerantauSepi1306 said...

;D bro org kelate memang gitu.. kalo tok besan maghi dirai habis-habisan.. kalo nak balik plak siap berbekal bagai.. hehehehe mentua den org kelate gak, mmg bertuah badan... hehehe

zino said...

ooo patut la.. lain kali boleh datang lagi tu hehe

Kak Elle said...

layanan 5* tu zino dapat bekal lagi mana nak cari besan yg baik gitu...hehe

adibah said...

comelnya.... katil baby tu.. nampak klasik :0)

lupekanje said...

lebatnya rambut qaisara tuh....penuh kepala..comei cucu2 zino...tahniah

cikgu_math said...

tunggu Qaisara besar, tiap bulan atuknya boleh ikut Qaisara balik kelate.... tempat tinggal free dah ada!

Sepupu CM, siap bawa satu family mertuanya beraya kat kelantan... duduk rumah besan!

Zareda Norman said...

zino

bertuah dapat besan cam gitu kan. Siap berbekal bekal bagai. Tak de pengalaman berbesan lagi tapi harap harap dapat besan yang bes jugak la nanti

aNIe said...

Alahai comelnya Qaisara...alhamdulillah dpt besan yg best camtu...

Princess Liyana said...

comelllnyer....huhu geram rasa nak cubet2..;)

Yunus Badawi said...

PK tak jam ke? Kami kalau ke Ktan mesti pergi dua2 tempat - RP dan PK. Kalau tak mcm tak sah huhuhu.

Besan dah offer ni bolehlah zino selalu tengok Qaisara sbb tempat tinggal dah tanggung beres. hehehe

cikMilah said...

comei nya little pinky Qaisara...pandai angah carikan besan yang baik untuk zino ya...:)

zino said...

kak elle
bersusah payah besan melayan kami hehe.. apa kan daya jauh kalau dokek boleh pegi selalu hehe

adibah
katil tu memang nampak special..

lupekanje
terima kasih..

cikgu math
kalau dekat harus datang selalu tu.. hehe

zar
nak besan jauh ke dekat hehe

anie
rasa tak puas datang semalam je hehe

liyana
sabar hehe

YB
PK ok lagi walaupun banyak kereta.. tapi tak sanggup ke RP dulu terperangkap dalam jem

cikmilah
beruntung angah.. mertua take care everthing...

Jard The Great said...

comelnya canopy bed die... hehehe

KLMari said...

Bertuah badan !!! Segalanya tersedia...hhehehhe....Rezeki rezeki kan !!! Lebat bukan main rambut baby !!!!

Abang Long said...

Kalau besan datang rumah zino pula ?

Masy said...

betuah badan hehehe

zino said...

jard
boleh le tempah kalau minat hehe

KLMari
boleh le datang sana selalu hehe

abanglong
kenalah beri layanan yg sama.. termampu ke agaknya hehe

masy
sungguh tak di sangka hehe

blackpurple @ jowopinter said...

Saya Rantau Panjang tak pernah pergi. Pengkalan Kubur pun tak pernah pergi juga. Heheh!

Comelnya Qaisara. Nama sama macam anak buah saya... Hehehe!

zino said...

BP
kelantan pernah pergi tak? hehe

fizun said...

mke kaisara cam kakngah..
nk jmpe die!

Ada Ayrissa said...

cutenyaaaaaaaaa...