Thursday, June 25, 2009

kerana terlalu percaya.....

Sebelum ni kesilapan telah di kesan... kata dia orang...alah sikit je... so petang semalam kami pun berkumpul utk membuat satu operasi menyemak dokumen bersama bos dan tiga jurutera lain.. kiranya high level punya operasi la.. kesilapan jika tidak di perbaikki segera boleh menjejaskan kewibawaan keputusan..

Bermula jam 4.30 petang kami berkurung dalam satu bilik menyemak semua dokumen yg menimbun tu .. satu jam cukup la kot ... semak dari satu maklumat ke satu maklumat... mak oii rupa nya bukan sedikit yg silap.. banyak.. banyak nya data yg salah... seolah kerja yg di buat langsung tidak di semak.. akhirnya jam 1.30 pagi... ya tuan ya tuan 1.30 pagi baru selesai... sampai rumah dekat jam 2.00 pagi..

sape nak jawab tu.. ini lah akibat nya bila terlalu percaya dengan sesaorang.. sehingga kerja tidak di semak dengan teliti..

23 comments:

zino said...

terima kasih dengan doa tuan tuan... zino dah sihat seperti sediakala..

alhamdullilah...

Mak Su said...

dah sihat, alhamdulillah, bolehlah makan nasik minyak ujung minggu ni ek. se pun dah tak sakit mata laie dah.

ZARA 札拉 said...

alhamdulillah Uncle dah sihat..

kerja jgn teruk2 sangat Uncle...mesti jaga kesihatan~

Dee said...

emm..pengajaran kan..bila x semak keje yg senang jd susah..

Yunus Badawi said...

Pengajaran yg berguna. Nasib dapat dikesan sblm apa2 lebih serius terjadi. Projek DBKL ke atau projek swasta?

zino said...

maksu
itu lah masaalah nya teringin nak makan nasi minyak mem kerja la pulak..

zara
harap2 jangan le kena ber kurung macam ni selalu..

Dee
pengajaran kepada semua..

YB
projek gomen.. hehe

Kak Elle said...

wah sampai 1.30pagi overtime..overtime...haha

silversarina said...

Nasib baik dapat jugak dikesan kesilapannya , tak pe, kerja lebih dmi kebaikan.

zino said...

kak elle
dah terpaksa. hehe

silvesarina
kalau keputusan silap sepanjang zaman orang akan marah...

maklang said...

jangan kerja kuat sangat, takut kang bentan pulak...

take care!

ikan emas said...

Tahniah, satu sb dpt job ,dua sb dpt Team kerja yg hebat!!
Nasib projek tak runtuh sebelum siap..( tak tau projek apa)

Jard The Great said...

peh.. tak efisien sungguh.. kena selalu semak.. boss aku kekadang tak semak surat yg ku taip.. pdhal aku rase cam bnyk kesilapan bhs je.. hahaha...

Masy said...

anak angkat abah pulak yg rasa mcm x sihat hehehe

klu tak dipantau, mmg akan jadi camtu. terutama yg jenis keje x ikhlas ni. ade je putar belit. isk2~

saboooo yo lah~

zino said...

maklang..
den ingat nak ambik cuti tapi kojo berlambak la pulak hehe

ikan emas
projek apa ya hehe

jard
hentam je lah hehe

masy
kena jumpa dr cepat tu ..

Kak Ezza@makcik Blogger said...

salam zino
dah lama tak jengah...
sihat ker..
kalau kerja macam tu lah..suami saya kekadang tu balik lewat jygak..semua sebab ada yang tak peka tang tugas masing masing...

Kengkawan said...

sapa yg x semak tu?
ishhh benci tul kan....
smpai kol 2 pagi lak tu...

kejam.. kejam


sabar pakngah

zino said...

kak ezza
sihat terima kasih..

andak..
jangan di ulang sudah ke ada yg nak kena nanti menyusahkan org je hehe

aNIe said...

Sampai jam 2 pagi baru sampai rumah...menganiaya orang je diorang tu...

Kalau camni tak boleh le nak percaya sepenuhnya pada org...kene juga chek sesekali

pB said...

mujur dpt dikesan dari awal


ada tindakan tatatertib ker lepas nie??

Pok Li said...

percaya tu boleh, tapi ada batas juga

zino said...

anie
lepas ni kena lebih berhati2.. dengan dia ni..

pB
terpulang kepada bos la..

Pok li
betul tu..

Zareda Norman said...

zino

gitulah kalau kerja kena percaya kat orang.. zar ni bab kerja memang cerewet giler dan teliti sebab tu org kata lady boss ni bossy tapi sebenarnya kami nak kurangkan kesilapan.. kerja ni amanah

PerantauSepi1306 said...

hmmmmm sepatutnya individu yg diberi keprcayaan sebegitu rupa lebih amanah dan menghargai tanggunjawab yang diberikan zino... bukan senanag nak dipercayai org sepenuhnya ni... hmmm rugi-rugi..