Sunday, June 14, 2009

dah berbuah??











kat depan rumah zino yg sekangkang anak kera tu macam macam tanaman yg ada.. semua zino sumbat di tempat yg sempit tu.. suka tengok pokok ni..oleh kerana tempat nya sempit.. nampak berserabut la sikit..hehe..tapi sekurang2 nya zino membekal oxsigen utk jiran2 hehe

bila pegi belek2 tadi tengok pokok limau nipis yg dah berkurun ditaman mengeluarkan buah..daun limau ni kegemaran ulat bulu.. pasal tu tak besar2.. keluar je adun muda jadi habuan ulat.. bila ada buah teruja juga.. minta2 sempat la besar buah tu.. hehe.. pisang bonzai tu pun dah berbuah lagi.. zino panggil pisang bonzai.. sebab batang dia kecik je dah berbuah..nanti batang kena tongkat.. kalau tak alamat patah tengkuk..tak larat nak bawa buah tu..

yg lain tu kira selingan je..

37 comments:

Mr PenyuBiru said...

nnt bila limau tu dah besar blehlah kami tumpang minum air limau ais.hehe

Jie said...

sirap limau satu!

silversarina said...

Minat dengan pisang bonzai tu, kecik dah nak kuarkan hasil , best tu .

Zareda Norman said...

zino

limau purut zar pun tak besar besars ebab jadi habuan ulat bulu jer. Seminggu tak tengok, gemuk gemuk dah beluncas nyer.. baru ni zar kerat dahan, biarkan togel aje.. harap harap adalah pucuk muda keluar nanti.

Zar pun suka tanama tanam ni..seronok tengok pokok tu berbuah

manje said...

salam zino

kite suke tanam pokok tapi pokok tak pernah idop... huhu

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

untung org berumah atas tanah ni...kami ni berumah atas bumbung umah org lain...syusyah gitew

INTAN said...

ya ampunnnn!!!!.....wakkaka..naper kuwar ramai beno komen tuh...ampun ye abg zino!!!

lupekanje said...

acik suka gambar pepatung tu....candid shot ke, ato mang sengaja nak amek gambar patung tuh..?

MOKCIK AZWA said...

wakaka...kelakar la Intan nie hehehe...agaknya komen lain tu mewakili orang2 yang juga duduk atas bumbung org lain kutss...ihikss

Mokcik pun suka tengok pokok2 ni tapi yang rajin bercucuk tanam ialah cik abe. Ada sekali tu mokcik hamburkan ajer biji betik kat luar bahagian dapur masa dok kuarters . Fuyoo...untuk setahun lebih tu kami jadik pembekal buah betik kepada kenkawan yang dok kuarters hehehe..

tentangseseorang said...

pokok durian takde bang?? ehehehe

atty's said...

goreng pisang singgit..
berbudi pd tanah ...akan dpt hasil..

Ada Ayrissa said...

sodapnyo kalo dapek makn golai lomak jantung pisang..

Abang Long said...

Sirap limau 2 ! Jie satu ... Abang Long satu ...

sya said...

Sya dulu ada tanam limau purut.. elok aje berdaun dipindahkan terus merajuk dah tak tumbuh. Ni dah 2 kali cuba tanam limau perut tapi tak berjaya asyik mati aje kejenya.. give up dah

CuTeMiUt78 said...

wah..sekurang2nya ada dak la tanaman kan zino..

kayteeze said...

Ooo...jeles kat pokok limau tu.. Tie ada tanam kat kampung, limau nipis, limau purut dan limau kasturi.. Yang hidup cuma limau purut.

Tu pun dah botak, daunnya kena makan ulat. Sedih betul. Rasa nak start tanam yang baru, nak bubuh jaring halus supaya tak dimakan ulat..hu hu...

zino said...

penyubiru
harap2 sempat la besar hehe

jie
siap hehe

silversarina
boleh le ambik anak dia hehe

zar
kenapa daun limau je jadi sasaran ulat tu ya tolong kaji sikit hehe

manje
at least dah cuba tanam hehe

intan
?? hehe

lupekanje
candid.. tapi susah nak tangkap asyik terbang je dia guna pulah HP je kena pegi dekat2 hehe

azwa
bagus tu share dengan jiran2 hehe

ady
tak cukup ruang hehe

atty
itu la.. hehe

ada
memang sah sedap hehe

abanglong
siap hehe

sya
limau ni payah sikit nak idup agaknya hehe

cutemiut
kena segenap ruang yg ada..

kayzeete
itu lah kenapa ulat ni suka sangat daun limau ni.. daun lain dia tak kisah pun hehe

Dee said...

wui..best2..sodap2..

~~Noly said...

cumil nye..pisng bonzai namer..hehe

Neeza Shahril said...

kalau banyak pisang tu boleh lah zino jual kat pasar borong hehehee...

zue said...

pokok limau mmg x menjadi, slalu kena mkn ulat. dah sembur racun serangga pun sama juga.

klu pokok pisang dah rata sy bagi rasa kat jiran2.

zino said...

Dee
apa nya pisang ke limau hehe

noli
sebab dia rendah kami panggil bonzai nama sebenar tak tau hehe

neeza
itu kena buka ladang pisang la hehe

zue
pisang tu selalu bagi jiran tetangga hehe

pB said...

salam bro ....

at least ada gak tanah nk bercucuk tanam .....

tak ada ker hasil dr tanaman si hazwan tu?

pB said...

dah selesai ker kerjaan si Angah tu ???


berjaya???

zino said...

hazwan tukang "basuh je" hehe bila siram dia sebut basuh hehe

lupa pulak nak tanya angah ..

MULAN said...

berbusi pada tanah, banyak hasilnya..

bEEdLE d' bARd said...

wah..menarik ie..tp byk nyamuk x?

bEEdLE d' bARd said...

wah..menarik ie..tp byk nyamuk x?