Monday, June 1, 2009

latihan ke tiga...

setelah lulus latihan pertama... menukar tayar kereta dan lulus juga latihan ke dua... menolak kereta untuk hidupkan injin.. alang melalui ujian ke tiga tuan tuan..dan puan puan..

ujian yang perlu di tempuhi kali ini lebih mencabar , lebih bahaya dan perlu beri tumpuan sepenuhnya.. tak boleh main main tuan tuan.. dan puan puan.. peralatan juga perlu lengkap.. segala tektik dan teknik perlu di ajar secara teori terlebih dahulu sebelum melakukan praktikal... apabila alang betul betul yakin dia dapat melakukan baru lah di beri kebenaran..

nampak gaya nya alang juga berjaya dalam ujian ketiga ini hehe.. syabas alang.. lain kali boleh ikut abah balik kampong lagi ..






kena pasangkan tali dulu.. dan perlu di ketatkan.. tapi yg buat tu bukan alang..dan juga bukan zino ya tuan tuan..



ready utk di gunakan... macam tak caya guna tali je?



oops belum lagi kena isi minyak dulu.. minyak petrol bukan minyak angin ya.. hehe


baru boleh bekerja sampai berasap.. hehe


alahai dah ponek la .. rehat jap ya.. hehe

21 comments:

lupekanje said...

mesin baru ni zino...wahhh..
kener letak 2T tk?

Guna minyak merah (minyak motor) bagus untuk injin..kata orang yg pakar...hehe..

acik da lamo tk balik mesin rumput kat kampung gak ni...kener balik mggu depan gamaknya...

Kak Elle said...

hehe bagus..bagus..tak payah upah org membuat nya.

syareena said...

yg mane encik zino ni...

pokek tu penat ke?

Zareda Norman said...

bagus senaman tu.. hehhehe

zino said...

kak elle
nak jadikan program readah hehe

syareena
oops salah eja.. tq dah di betulkan

zar
alang kata menggeletar tangan lepas buat tu.. penat oo hehe

Kopi Suam said...

heeh heheh ingatkan ujian apa lah tadi..ujian potong rumput rupanya...

ez said...

pasni nak upah alang la kasi mesin rumput kat kebun abah sy..hheheh..boleh x mr zino?heehheh

zino said...

kopi suam
ujian juga kan hehe

EZ
sanggup ke bayar upah nanti.. professional cutter mahal nanti tu hehe

Ada Ayrissa said...

rajinnya anak teruna ni?
anak sapaaaa laa nih?
ehehehehhe...
(tingin sgt nk try mesin rumput guna mesin tu tp takutttttttttt..heheh)

INTAN said...

bleh wat keje part time le dia nampaknya pasni...hehehe

Masy said...

dah siap ade manual cara2 mesin rumput ni. hehehheeh

CuTeMiUt78 said...

lor..ingat kan ujian apa.. rupanya ni ya.. eemmmm bagus2 tak yah upah org kan

Dee said...

ni peberet my hubby ni..sanggup dia gi ptg rumput kat tepi sg klang blakang rumah..x lama lg dpt pingat dbkl lah..hehehe..

Mak Su said...

wah! training makes perfect

Jard The Great said...

hehehe... ku pon nak train benda nieh gak...

Chekgu BaniHassim said...

nak order utk potong rumput kat padang depan rumah saya boleh?? :)

RahimSabah said...

Salam - Eloklah tu buek latihan monobeh , lopeh siap umah lc , bueklak umah lgu , atok pun dah tak kuek lai nak nobeh laman umah tu .

RahimSabah said...

Salam - Klau tengok gmbar org tongah pasang tali mesin tu , sah orang kek kodai jual mesin . Lopeh ni keno bljar psg tali e lak , psang pisau e , kang bolaku lek cerito angh tolak keto , sakit lai porut dek togolak. ha ha

Sastri said...

ingatkan belajar apa tadi... keskeskes...

^ez^ said...

hehehe..bleh la upah alang potong rumput umah ez plak.hehehe

Mamamanja said...

pertama kali tgk mesin yg guna tali nih kat kg pakwe ler... adik ipar yg guna heheheh