Tuesday, April 21, 2009

hadiah...dan cekodok..

Bila balik tadi tengok ada parcel utk zino.. oops sape yg hantar ni... sambil menikmati cekodok dengan cocah sambal sotong yg mem buat,mmmm sodapppp... sebenar e apo bondo pun zino suko cocah sambal hehe.... bila abanglong tanya kena ke gu dia tu.. bagi zino dengan apa pun sambal ni kono jo regu dia tu hehe



sebelum tu inilah cekodok yg mem sediakan petang tadi... mem masih lagi bercuti.. start minggu depan dia akan cuti tanpa gaji.. selagi tak dapat pengganti mem kenalah berkorban utk mak dia..



poslaju dari batu pahat... anda tau siapa yg kirim? hehe mesti lah blogger batu pahat kan


ada tulis nama zino tu sah lah bungkusan ni utk zino kan hehe


di balut dengan kemas dan cantik.....
.
.
.
.
.
.



hadiah yang cantik... boleh le zino letak gambar Arifah nanti... entah entah Arifah dan boleh jalan kot hehe.. lama tak jumpa dia.. bila dah pasti si pengirim zino terus hantar sms.. "terima kasih hadiah dan sampai..." jawapan yg zino dapat...."siapa ni?" oops lupa nak kenalkan diri.. hehe

kepada cutemiut,
kerana telah bersusah payah menyediakan hadiah, zino ucapkan berbanyak terima kasih.. hadiah, kerana zino tergolong 10 pengulas terbanyak... dalam blog cutemiut.. lain kali bagi hadiah lagi ya.. hehe

42 comments:

intan.dayana said...

wahhh...cekOdOk plak kali ni..aritu lempeng pisang..huhu

WeBViDeOKLiP said...

sodap nyor cekodok nie

syareena said...

tiap2 ari ade sambal ke ?
aritu sambal petai hehe

sodap2

Kak Elle said...

rezeki tu asyik dpt hadiah:)

noorlara said...

memangle sedap kalau makan mende yg bergoreng ngan pencecah sekali tapi perasan tak yang lebih sedap adalah yg dicecah bukan cekodok tu. Wah zino dah merosakkan rasa asli cekodok tu leee... apapun tak kisah sebab kebanyakan org termasuk hakakpun gitu jugaks

nak hadiah!

nak hadiah?

Ajzie said...

mcm boleh agak aje sapa yg kasi.. kuikuikui..

cikMilah said...

mak ai, sodap tu! Kena try sbb kita selau cicah cokodok ngan gulai perangat - kari yang semalam punya, di panaskan dan cicah cokodok ka.. lempeng ke.. fuuuu yo, I tell you!!

zino said...

intan
juadah minum petang hehe

WVC
memang sodap.. hehe

syareena
hari2 nak kono sambal.. hehe

kak elle
dapat hadiah je berinya tidak hehe

noorlara
yg penting sodap tu hehe

ajzie
dapat juga kot hehe

Mamamanja said...

suka gak makan cicah2 nih. penah makan kuih bahulu cicah sambal belacan.. hahahaha

Ummi365 said...

ooohh ummi dah lama tak makan cekodok semenjak cholesterol naik. lepas makan nasi mesti makan cekodok seringgit. kalau tidak pun kadang2 lunch cekodok je beli sampai rm2.. tak makan nasi.

zino said...

mamamanja
zino makan karipap pun nak cicah kuah hehe

ummi365
bila mem ada kat rumah ni macam2 la boleh dia buat.. kalau kerja tu dah susah.. main tunjuk je hehe

xiiinam said...

semalam lempeng...
hari ini cenkodok...

Encek Zino ni saje tau....


Esok buat pengat pulak ya...

He..he...stok pisang banyak lagi ke?
Nak sikit!!!

© Opah De said...

Sedapnya cekodok. Tapi memang masakan ibu sedap walaupun dia masa, cincai aje, kan Zino kan.
Amboiii... cantiknya hadiah yang dia dapat.

lupekanje said...

lempeng dan sekodok kegemaran zino...uwaaahh..
smua sodappp...

bestnyer dpt parcel...

zino said...

cklah
stok utk dua kali adunan ada lagi tu hehe

Opah De
memang sodap.. hehe

lupekanje
makan maso paneh menambah lagi sedap hehe

ainnur said...

slm abg zino... sedap eh makan lempeng ngan cekodok tuh... ni yg buat ngidam nak makan lempeng nih...
huhuhuhu

Mr PenyuBiru said...

aku ingatkan cekodok tu hadiahnya. hehe..

tahniah bro!

Adry said...

hahaha... lawak lak komen penyubiru ni... hahaha... cekodok lak... hehehe... best best.. sambil ber blog dapat hadiah kan...

Adry @ http://www.adrysabry.com

ez said...

bestnye mr zino..mkn cengkodok...dan bestnye jugak dpt adiah..ehhe

Jard The Great said...

adui.. sedapnya cengkodok tu..

adui..adui.. lapar.. lapar... huhu

Kopi Suam said...

cekodok kalau cecah sambal memang sodap...lagi-lagi sambal sotong kan...pehh kecur air liur tengok....


nak jugak hadiah cam uncle....

Kopi Suam said...

cekodok kalau cecah sambal memang sodap...lagi-lagi sambal sotong kan...pehh kecur air liur tengok....


nak jugak hadiah cam uncle....

As said...

cekodok pun sedap gak... hmmm siap ader sambal tuh..best...
wah dpt parcel ya... sonoknyer....

tentangseseorang said...

ady dulu, cekodok pisang pun cicah sambal tumis. eheheheh

blackpurple @ jowopinter said...

Ingatkan cekodok [tempat kami panggil pentul-pentul] itu sebahagian dari hadiah juga. Hehehe!

Masy said...

adoi aii abah angkat ni... buat kecur air liur org je... dah laa batuk x baik2 lg ni huhuuuhuhuhu

*telan air liur jelah* hahah

Ada Ayrissa said...

terliur den nengok cekodok tuh...

Ada Ayrissa said...

terliur den nengok cekodok tuh...

silversarina said...

Wah , komen terbanyak dapat hadiah jugak ye , cayalah .

Rasa terharu bila zino kata Aisyah ambik cuti tanpa gaji untuk jaga MIL zino, bukan sebarangan orang yang boleh buat macam tu, semoga diberkati Aisyah dan zino juga. Amin.

Neeza Shahril said...

sedapnya cekodok..
makan dengan sambal?? hmm sedap kot ye..

MOKCIK AZWA said...

tambah sedap tu sebab mem yang buat...

takper la mem berkorban untuk jaga mak dia...semoga rezeki zino sekeluarga bertambah2 lagi atas pengorbanan mem dan zino itu.

atty's said...

sedapnya cekodok..lapo nie tgk cekodok..

♥miss zaza♥ said...

uihhhh
tgh lapau neh
terliur tgk cekodok itu ;P


sukanya uncle dpt hadiah ;)

zino said...

penyubiru
cekodok tu hadiah mem je hehe

adry
untung juga kan hehe

ez
dua2 best.. hehe

kopisuam
pasal tu nak share kat sini.. tapi gambar je lah hehe

AS
rezeki lah kata kan hehe

ady
sama lah kita hehe

BP
sama dengan penyubiru hehe

masy
kalau dapat cekodok elok la sikit nanti kot.. lama batuk tak baik2...

ada
nak ke? hehe

silversarina
mudah2an amin..

neeza
memang sodap tak perlu di ragukan lagi hehe

azwa
mudah2an amin..

atty's
kena buat tu hehe

zaza
hadiah yg tak di sangka hehe

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

wah!!

best tu Uncle!!

CuTeMiUt78 said...

mekacih ya sudi terima seadanya, ha'ah mula2 suspen gak.. eh.. sapa ya.. msg ni.. tu yg tanya tu.. apapun komen la lagi.. :)

PerantauSepi1306 said...

yg pasti kalo cecah sambal sumer menda leh jadik sodapppp...

wahhh dpt hadiah yek ;D

zino said...

zara
memang best..

cutemiut
terimakasih dengan hadiah tu..

perantausepi
maknaya sambal tu la yg sedap kan hehe

aNIe said...

Kita pun suka makan apa aje cicah ngan sambal...sedapppp

zino said...

anie
kira boleh geng la ni ya hehe

Dee said...

wah dpt hadiah bestnyer..mkn cekodok cicah sambal tu pun dee suker..

Zareda Norman said...

pengulas terbanyak dalam blog zino tak nak bagi hadiah ker? hehhehe