Wednesday, April 8, 2009

jatuh...

masa alang balik ke shah alam ahad lepas hujan dah pun turun.. tapi masih renyai2.. dah pesan bawa moto kena hati2.. jangan bawa laju laju.. tambah pulak bila hujan.. dan bila dah sampai nanti call.. memang macam tu pesanan utk alang setiapkali dia balik..

malam tu dia call.. bercakap dengan mem.. jatuh moto.. apa lagi terkejut kami .. puas la mem interview.. jatuh macam mana.. teruk ke kat mana.. luka ke dan macam macam lagi.. malam tu kami tak sempat nak pegi... esok nya pagi pagi dah call dia balik.. dia mengadu sakit.. Dr. bagi MC.. so akhirnya kami promise malam nya akan datang shah alam..

masa dia balik tu .. bila sampai sekitar sunway.. moto di depan break secara tiba2.. masa nak mengelak tu dia terjatuh.. lutut terkoyak .. seluar pun koyak.. nak balik semula ke cheras dah jauh.. dia terus ke shah alam dan mendapatkan rawatan di klinik.. so dah pesan dengan alang lepas ni jangan bawa moto bila nak balik.. guna di kampus saja.. kalau nak balik call kami datang jemput atau balik naik bas..






36 comments:

♥miss zaza♥ said...

get well soon to alang.

zino said...

zaza
thank u

A t i Q a h said...

Lelaki uncle, biasalah tu. Mesti nak rasa bawak jalan2 luar kampus. Huhu.

Cepat sihat ye Alang. :)

zino said...

itu lah pasal..

yginsaf.com said...

alahai, siannyerr alang ittewww..

silversarina said...

Musim2 hujan ni memang bahaya , apapun harap alang segera sembuh.

Kak Elle said...

semoga cepat sembuh...saya mmg tak suka anak2 sedara saya bila mereka nak beli moto ... selalu tengok dia org suka menyelit2 nak2 anak2 muda wah hebat ber brooooommmm brooooommm tak ingat dunia.

kakpah said...

hati mak ngan ayah slalu risau bila anak-anak naik motor. bukan apa, takut terikut-ikut merempit. Ataupun bila anak kita berhati-hati, orang lain pula yang merempit.
.
.
mesti sakit tu lutut tu.

Zareda Norman said...

Zino

Itulah risikonya bermotor kat KLni.. dalam kita berhati hati tak nak langgar orang, orang pulak gesel kita, himpit kita...

Ingatan untuk yang bawa kereta jua.. ehsanlah pada mereka yang bermotor ni..

Yunus Badawi said...

Saya seriau naik motor kat KL ni sbb dah biasa naik kereta. Pernah tumpang kawan ke opis naik motor sbb kereta rosak tapi rasanya cukuplah sekali tu.

Semoga Alang cepat sembuh.

zino said...

en.me
pengalaman utk alang

silversarina
tq..

kak elle
dah pesan alang jangan sesekali buat macam tu..

kakpah
sakit segala aktiviti jadi selow..

zar
betul tu bertimbangrasa di jalan raya..

Ada Ayrissa said...

huhu..sian alang..
kalo kita hati2 pon kita jd mangsa apatah lg kalo x hati2...kan?

Kujie said...

uikkk..sy yg terkopak lutut, luka calar balar lepas kena ragut ni pun sakit2 lagi...

nk jalan tu sakit .....

moga cepat sembuh ye

Abang Long said...

Bila hujan kena lebih berhati - hati. Apapun semoga cepat sembuh. Zino selalu ke datang Shah Alam ?

Mamamanja said...

nek moto leh merempit hehehehe

Dee said...

risiko bwk motor gitulah..sian dia..harap2 dia sihatlah lps ni..dee pun dh byk kali jatuh..mcm2 pengalaman rasa..

manje said...

salam zino

em kalo hari biasa pon dah kena berhati2... tapi kot ujan lagi kena lebih lebih berhati2...

> moga cpt sembuh, alang

SoFie NuR said...

lutut terkoyak? ouchhh..
pe2 pun,get well soon alang..

Anak Pendang Sekeluarga said...

salam,,suh yg jatuh tu tambah roda,,,,,ha3

atty's said...

semoga alang cepat sembuh.

suhaila-ab said...

saya seram kalo dgr mende2 gini...pasalnya saya jugak peminat bawak moto...mintak jauh mende tak baik...hari2 doa semoga selamat di jalan raya...tak kira naik apa pun...waemah jalan kaki...

muadzlife said...

semoga cepat sembuh...

pengalaman hidup untuk dia agar lebih berhati2, tabah dan jadik lelaki sejati...haha

zino said...

ada
itulah dah pesan alang kurang kan bawa moto ni kalau tak perlu..

kujie
betul tu.. lambat nak sembuh asyik lurus bengkok je..

abanglong
lepas ni kerap le ke shah alam.. jengok alang..

mamamanja
bes ke merempet tu hehe

dee
itu la moto ni mudah sangat nak jatuh..

manje
dah beransur sembuh tu bengkak dah ilang.. darah pun dah agak kering..

sofie nur
tq..

APS
jadi roda tiga la hehe

atty's
tq

suhaila
betul tu..anda mampu mengubahnya..

muadzlife
itu lah cerita dengan alang.. abah pun dulu pernah jatuh moto langgar lembu kat kampong.. siap terbang lagi hehe

masviona said...

alahai siannya...hujan2 nih mmg nak kena lebih berhati2....perperpun selamat cepat baik untuk alang tu ye...:)

noorlara said...

menunggang motosikal sentiasa terdedah kepada kemalangan mesti sentiasa alert. kekadang kita tunggang ngan berhemah pemandu lain lak yg tak reti bahasa, semoga luka tu cepat sembuh

MOKCIK AZWA said...

alahaii...kesiannya alang..

itula yang mak bapa risaukan bila anak2 bawa motor atau kereta..kita hati2 tapi org lain tak, tapi kita yang kena...huhuhuhu

zino said...

masviona
tq.. itu la kalau tak ada moyto susah pulak nak bergeralk walaupun dalam kampus tu... duduk kat luar..

noorlara
sebagai tambahan alang kena pakaian yg sesuai utk bawa moto ni..

azwa
perlu lebih berhati2 .. alang mampu mengubah nya..

ez said...

mr zino..
moga alang cepat sembuh...sy dpt rasekan sakit ..jatuh tergelincir pun skit..ni pula jatuh motor..adoiii..

Jard The Great said...

seb baik die tak pape.. huhu

PerantauSepi1306 said...

get well soon alang..ngeris tgk luka tu..

zino said...

ez
sakit tu jalan pun tenjut..

jard
satu pengalaman

perantausepi
tu le.. nasib baik berbalut hehe

Neeza Shahril said...

cepat sembuh ya Alang.. terkoyak lutut.. ngerilah pulak dengar..
jangan marah dia ye zino.. dia tengah sakit tu...

zino said...

neeza
dah nak malang ..kan..

Masy said...

kekadang sbb org lain, kite plk yg dpt malangnye. nak kata ape laa kan?

moga cpt sembuh ye alang..~

PrinCeSS said...

laa kesiannya..
semoga cepat sembuh

© Opah De said...

Jangan salah faham pulak Zino tapi opah syukur alang luka saja. Syukur sangat... semoga dia cepat sembuh.