Monday, April 6, 2009

salah pilih kawan..?

KUALA LUMPUR 6 April – Empat badan bukan kerajaan (NGO) hari ini membuat laporan polis terhadap Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming yang mempersendakan ayat suci al-Quran ketika memberi ceramah di Bukit Gantang, Taiping, malam kelmarin.

Laporan itu dibuat oleh wakil dari Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) dan Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul di sini hari ini. – Utusan.

tak rasa tercabar ke? orang kapir berceramah guna ayat quran.. tak terasa ke di permainkan!!! di perbodohkan... fikir2kan lah..

24 comments:

al-hussaini said...

kalau sudah terdesak...
begitulah keadaannya...
sampaikan tidak berfikir secara waras..mempersendakan sensitiviti orang lain...

cabaran ni untuk kita lebih maju dan mengingatiNya...

Zareda Norman said...

Ini cabaran kepada umat Islam sendiri. Umat Islam sendiri tak meghargai ayat ayat Al-Quran.. so tepuk dada tanyalah iman..

zino said...

al-hussaini
patutnya baling je dengan kasut macam bush tu..

zar
pada zino itu satu penghinaan tapi ada yg bertepuk tangan tu... fikir lah sendiri..

Yunus Badawi said...

dia baca pun tak betul. Mmg patut kena baling dgn kasut aje grrrr

Neeza Shahril said...

memang kewajipan umat Islam mencabar balik kalau mereka persendakan ayat quran..
kalau bertepuk tangan.. hmmm.. sendiri mau ingat la...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aduhai..

politik tidak pernah bersih...

A t i Q a h said...

Macam mana cara dia cakap? Nak tau nak tau. Huhu.

zino said...

yunus badawi
orang macam tu jangan di biarkan..

neeza
manusia ni macam2..

zara
itu lah dia..

atiqah..
rasanya ada dalam utube

silversarina said...

Prof I dulu kristian tapi ayat quran lancar di bibir bila berhujah , kita yang Islam pun tergamam dibuatnya .

maklang said...

macam2 sekarang nikan...

ez said...

al quran sbg kitab yg memberi petunjuk kpd sekalian alam..oleh itu org islam patut rase tercabar krn org non muslim tau sikit tentang sedikit isi kandungannya..pdahal kita pon x tau..emmm...

zino said...

silversarina
nak tau juga apa tujuan dia sebut... nak pancing je kot hehe

maklang
itu lah dia..

ez
bagus la kalau dia nak ambik tau... ini yg di sebut tak betul surah yg di rujuk pun tak ujud.. itu kata ulama..

Masy said...

klu dia btujuan baik, sepatutnya dia belajar betoi2 camne nk sebut. kot2 laa lps dah belajau tu tbukak plk ati nk masuk Islam ;) ehem ehem tumpang batuk kat blog abah angkat hehehe

zino said...

masy..
tak apa lah nanti "rakan2" dia boleh ajau kan..

bila nak pe perlis nya? kot dah balik..

sakurasa 2 said...

Zino

Sepatutunya mereka yang bukan beragama Islam jangan mencabar kesucian agama Islam dan tidak berhak menggunakan ayat suci Al - Quran sesuka hati mereka....

masviona said...

errmmm...sudah too much lah diorg tuh semua....haiyaaa

Sabar kita pun ada tahapnya ye tak????mmg patut pun tindakan diambil kan

noorlara said...

Al Quran diturunkan untuk seluruh umat manusia, kita yg islam kebanyakan jgn kate nak faham ayaayat suci tu bacapun tidak, kalau lirik lagu bukan main lagik, org kafir siap kaji lagik, nape nak marah patutnye malu dan muhasabah dirile, semoga Al Quran akan memberi hidayah kepada mereka yg mendekatinye... Insyaallah

sya said...

Kalau orang Islam sendiri tak tau nak jaga dan permainkan ayat Al Quran.. apa yg kita harapkan terhadap orang kafir?

CuTeMiUt78 said...

eemmm... tak patut la kan..

Ada Ayrissa said...

huhu...

~mrs azmi~ said...

mengelegak je rase bile tgk kapir laknat tu sebut ayat kononnye ayat quran.. huhu
pastu yang muslim yang ade kat situ buleh je tepuk2 tangan.. sokongla kunun! ceh!!

zino said...

sakura..
betul juga tu..

masviona
beberapa lapuran polis dah di buat kita tengok langkah seterus nya..

noorlara
kalau dia org baca utk mengetahui atau mendalami pemahaman mereka ok lah juga.. tapi kalau utk meneglirukan org lain.. atau mempersenda tak patut..

sya
betul tu..

cutemiut
memang..

ada
mm

mrsazmi
itu yg tak paham..

aNIe said...

Patutnya...dia tak patut baca surah tu...lainlah kalau maksud surah tu diterjemahkan...mungkin lain penerimaan orang...

© Opah De said...

Opah heran, ya, kita tak kacau pun agama dia orang. Kenapa dia orang nak kacau agama kita? Bila kita marah, dia orang gelar kita macam-macam tapi kenapa dia orang yang sengaja cari fasal menjolok sarang tebuan dulu. Kalau kita nak orang hormat kat kita, kita kena hormat kat orang dulu, kan? Ini... memang sah kena baling kasut!!!