Tuesday, March 10, 2009

apa dah jadi???

Bayi mati dicampak atas tilam

PULAU PINANG 9 Mac - Seorang bayi perempuan berusia empat bulan mati dipercayai akibat dicampak oleh bapanya sendiri ke atas tilam, hanya disebabkan kanak-kanak malang itu tidak berhenti menangis.

Kejadian menyayat hati itu berlaku di rumah keluarga tersebut di sebuah flat di Sungai Ara, semalam. Ketika kejadian pukul 4 petang itu, bapanya dipercayai berada di bawah pengaruh dadah. Apa yang menyedihkan, sewaktu bayi itu dicampak, ibunya hanya mampu melihat perbuatan suaminya itu.

bila zino baca berita ni terus mengirap darah den.. apo dah jadi ni..? kucing pun sayangkan anak.. tak tau nak cakap apo dah.. geram, marah, sedih, sayu, simpati dan sebagainya...what say you??


kucing ni tidur bawah meja masa kami menikmati cendul tu.. si hazwan yg tangkap..

38 comments:

kEy said...

say me>> ish3...

Pok Li said...

dunia manusia yang macam-macam

Zareda Norman said...

adakalanya manusia berperangai mengalahkan binatang..

CuTeMiUt78 said...

tu la..bila baca berita tu,ishhh geram sungguh ler

♥miss zaza♥ said...

ya allah
im speechless!

Neeza Shahril said...

baca semalam. rasa nak terajang pun ada bapak yang bodoh dan baghal tu..
haa.. kan dah keluar words yang terlarang..
mak dia pun satu.. terajang je la husband yang tak cukup akal tu kan..

su said...

senang2 jer "bunuh" anak...

zino said...

key
memang tak ada terkata di buat nya..

pokli
manusia akhir zaman..

zar
betul tu..

cutemiut
sape yg baca tentu marah..

miss zaza
just cannot imagine perangai si bapak tu..

neeza
tak layak nak gelar bapa dia tu.. teruk sungguh..

su
apa nak jadi dengan jenis manusia macam ni..

en_me said...

me tak paham skjap.. naper baling atas tilam leh mati? kalo atas lantai yg keras logiklarr jugakkks.. atau baling tilam atas budak tewww kerr.. very very derrr ghitewww

Aki said...

Bila baca berita, memang banyak perkara yang buat kita mengeluh. Hanya mampu mengeluh.

Kak Elle said...

zino...

kesiankan cerita ni sama yg terjadi di sini dulu...

minggu lepas pulak mayat bayi di jumpa olih pekerja di dlm bilik meter dlm plastic bag yg sungguh menyedihkan anak orang melayu kita skg wanita berumur 23thn di beri rawatan otak di hospital sebelum di dakwa.

lupekanje said...

kkdg, apabila berlaku perkara sebegini, kita jadik marah...
namun segala yg berlaku, ada hikmahnya...mcm cerita nabi khidir dgn nabi musa tu....
mungkin klu budak tu hidup, akan lebih menderita hidupnya..
atau mungkin kalu lelaki baran itu tk buat salah centu..dia akan lebih banyak sakitkan orang lain..
jadi, bila dah buat salah, dia akan sekurang2nya disumbatkan dalam penjara...jauh dari bakal2 mangsa dia...kankankan...itu, mungggkinnn..

zino said...

en.me
budak tu baru 4 bulan bukan 4 tahun.. so fragile.. kesian kan..

aki
itu lah manusia yg bukan manusia..

kak elle
itulah apa nak jadi?..

lupekanje
setiap yg berlaku ada pengajaran dan hikmah utk kita..

manje said...

salam zino

dah makin kurang sifat kemanusiaan... nape la anak itu yg menjadi mangsa... bkn ke bgus kalo tak tahan dgr anak menangis dia aje yg keluar dr umah tu sekejap...tak lah jadi pape pd ank yg tak berdosa tu...

zino said...

manje
inilah manusia yg tak sayang anak..

Mamamanja said...

xtau nak kata apa...
memang geram yang amat bila baca... bapaknya xde akal gamaknya
kalo MM jadik maknya xtau ler apa tindakan pastu. mau ku terajang jerk bapak x guna tuh!

maklang said...

kalau dah dibawah pengaruh najis dadah..macam tu lah jadiknya..

pB said...

bengong

tu jer yang pB buleh tulis

zino said...

mamamanja
memang geram tak ingat bila baca cerita tu..

maklang
itu lah dia..

pB
tepat..

HappyIrfa said...

salam bro..
nauzubillah,bila otak duk dikepala lutut

~mrs azmi~ said...

apela yang ade dlm kepale otak bapak budak tu.. sangat sengal!
orang lain nak baby x dapat2
die dah ade main lempar2 pulak! marah betul dgr berita tu.. huhu

zino said...

happyifra
itu lah masaalah nya..

mrs azmi
memang sengal habis tu...

Mak Su said...

masyallahhhh

sya said...

Semalam baca bergenang air mata.. nak dpt susah.. dah dapat disia2kan

tulipurple said...

hampeh!!menci tul baca sikap mereka yg tak berakal fikiran ni..sia2 dianugerahkan akal!ada otak tp tak berakal...eee geram!!

~ yus ~ said...

hmmm dunia sekarang...

kata orang, anak meninggal waktu kecil menjadi penyelamat ibu dan bapanya di akhirat nanti, tapi kalau mati disebabkan ibubapa sendiri....??

neezareef said...

geram geram geram

aNIe said...

Zino...Ya Allah...manusia sekarang dah jadi lebih buruk dari haiwan...dulu kat kampung saya pun ada sorang ayah ni...kalau mengamuk...dibalingnya anak ke bawah...rumahnya rumah atas...ada jugak bapak camtu ye...

Gambar kucing tu mcm rona...comelnya...

Dee said...

sy x rasa dia hanya campak budak tu atas tilam..mesti dia ada buat benda lain..hmmm..kejam sungguh manusia...mengalahkan haiwan yg tiada akal..

PerantauSepi1306 said...

ni bukan haiwan dah.. tapi manusia jelmaan syaitan... sedih sebenarnya mengenangkan nasib anak bangsa yang sudah makin lupa dan hanyut dibuai mimpi dunia...

sakurasa 2 said...

Zino
kucing pun ada perasaan
mengapa manusia xder perasaan?

zino said...

maksu
kejam kan..

sya
itulah zino baca pun geram..

tulipurple
manusia yg bukan manusia..

yus
anak itu tetap mulia..

neezareef
memang patut pun..

anie
kidnep kucing tu kek gembau hehe

Dee
haiwan lagikan sayang kan anak..

perantausepi..
benar..

sakura
entah le..

Nong said...

Kalau dah tak nak bela anak tu bagi je lah pada orang. Ada orang nak dapat anak punya lah susah... Sedih!

zino said...

nong
itu yg tak paham tu..

Yunus Badawi said...

bagi anak2 dara di luar sana, kalau nak cari suami pastikan bukan penagih. Masa tengah bercinta, semua indah. Mat gian pun kita fikir kita boleh ubah, tapi takut lepas kawin macam ni jadinya.

zino said...

yunus badawi
nasihat yg berguna..

PrinCeSS said...

dahsyat kan org skrg..makin x berhati perut..

zino said...

princess
betul tu.. bukan bersifat manusia..