Sunday, March 29, 2009

satu sejarah

SPR selesaikan penamaan 15 calon dalam 40 minit

SUNGAI PETANI: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berjaya menyelesaikan proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau yang membabitkan 15 calon dalam tempoh 40 minit, kata Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

dalam kegawatan ekonomi ni profession YB pun menjadi rebutan.. tak pernah terjadi dalam sejarah pilihan raya Malaysia, 15 calon menawarkan diri.. hehe..

31 comments:

Zabs said...

Salam Zino,
Kalau nak cepat boleh dicepatkan. Klau nak lambat boleh dilambatkan.
Jawatan EXCO menunggu. Itu yang ramai berminat tu.
Salah seorang tu (Yang Mejar (B)), pernah berkursus bersama. Memng ada tokoh jadi ahli politilk, kalau ikut gaya dia bercakap.

adibah said...

15 calon????? gosh!!!! macamana agaknya kertas undi?

boleh masuk Malaysia Book of Record nih..

Neeza Shahril said...

cam ni kena hantar 1 batalion polis nak jaga ni..
takut tersilap.. huhuuu...

zino said...

zabs
biar le dia mencuba...

adibah
memang harus di masukkan..

neeza
semuga berjalan dengan aman tenteram.. biar berapa ramai pun..

Zareda Norman said...

politik Malaysia ni memang magik...

zino said...

zar
bagitu lah nampak nya... macam mana trip ke JB? hehe

manje said...

memula dulu 13 aje hari ni tetiba jd 15 org... dan kite slh seorang bakal mengundi di kawasan itu 7 hb ni :)

Pok Li said...

Biar lah deh. Dio gomarrrrr... :)

zino said...

pok li
kito tunggu jo lah sapo yg monang yo tak?

Yunus Badawi said...

The more the merrier. Kalau Bukit Lanjan nak juga saya jadi calon. Kalah atau menang saya tetap YB hehehe

zino said...

yunus badawi..
nanti saya tolong kempen kan hehe.. dalam blog je lah

yginsaf.com said...

moga negara tetapp aman damai sejahtera sentiasa.. ghitewww

zino said...

en.me
mudah2an.. itu yg semua mahu..

Masy said...

saje laa tu nk pecah2kan jmlah undian.. hehe

zino said...

masy
biar le asal dia org happy hehe

Mak Su said...

cita-cita ku....

nak jadi artis

kalau tak berjaya menjadi artis yang termasyhur, aku nak jadi

YB... yea yea yea berjaya!

muadzlife said...

sekarang ni apa saja yg masyukk mmg jadik rebutan..

Kujie said...

sy tak dpt bayangkan kertas undi nnt..berapa panjang...

AZWA said...

klu ada orang sudi bayarkan segala hutang piutang utk jadik calon...apa salahnya kan...pehtu tunggu jer offer mana paling tinggi untuk kita tarik diri...pehtu boleh la gi holiday huhuhuhu....ada ker cenggitu?

zino said...

maksu
teruskan cita2 tu.. hehe

muadzlife
no komen hehe

kujie
berjelo2 lah jadi nya hehe

azwa
satu teori yg menarik hehe

Ada Ayrissa said...

ramai betol yg gila kuasa ek..

ez said...

org mesia ni..gawat2 pon byk duit ye...heheheh

aNIe said...

Zino...tulah pasal masa dgr berita tu macam tak caya aje...sampai 15 calon..dlm sejarah tu...

Jard The Great said...

aku nak jadi YB gak.. huhuhu..

Helena said...

politik sekarang dah entah apa2

Princess Liyana said...

mak aih..ramaii nye...:)hehe

Nong said...

Rasa nak kesana hari mengundi nanti. Mesti meriah punya...

lupekanje said...

pening dengan cerita politik...memacam blh jadik.

zino said...

ada
ramai yg nakberkhidmat hehe

ez
malaysia boleh..lagi pun yg gawat kita bukan mereka hehe

anie
satu rekod baru..

jard
silakan.. nanti kami tolong kempen hehe

helena
sape nak jawab tu hehe

liyana
nak kasi meriah..

nong
zino pun cadang nak ke sana ..nak menambah kemeriahan.. hehe

lupekanje..
nama pun politik..

al-hussaini said...

tak sabar gak menanti drama politik kali ni..hehe

Dee said...

sy nk jd calon leh x? hahaha..