Monday, March 2, 2009

Malang tak berbau.....

semasa kami di JB.. mem dapat panggilan talipon.. MIL jatuh kerusi di rumah kakak di Shah Alam.. kami ingat jatuh biasa la.. sebab masa kat rumah kami pun dah beberapa kali dia jatuh kerana tersasar bila nak duduk di kerusi.. dia macam dah hilang deria rasa.. dah sukar nak mengagak jarak kerusi.. dan perlu di bantu....

tapi kali ni memang telah tersurat sedemikian... dia jatuh lagi kali ni tidak bagitu bernasib baik..tulang pangkal peha retak.. semasa di hospital tadi Doktor memberi penjelasan keadaan nya.. apa yg harus berlaku dalam seminggu dua ni dan apa patut di lakukan..keputusan perlu di buat sama ada perlu pembedahan atau pun sebaliknya.. memandangkan usia dia....berapa lama lagi di hospital masih tak ada kepastian..

MIL hanya terbaring dan sukar utk bergerak.. senario akan berubah selepas ni.. dia perlukan penjagaan rapi.. perlu ada sesaorang sentiasa di sisi dia.. di hospital sekarang anak anak lelaki dia bergeler2 menjaga siang dan malam.. untuk berapa lama? entah.. tak perlu nak fikir kan sekarang.. tapi kami telah memikirkan Plan B.. pembantu perlu di cari segera.. seharian tadi aku dan mem menguruskan nya.. inshaAllah semuga segala urusan berjalan lancar.. perkara2 lain yg berkaitan akan di uruskan bila tiba waktu nya...

itu lah cerita nya..

32 comments:

pB said...

oo gitu ceritanya

tapi masa b4 n3 ni keluar, dah agak dah mungkin ada kaitan dengan MIL


moga dia cepat sembuh

adibah said...

Selamat menempuh dugaan Allah. Kesabaran paling perlu. Bukan mudah menjaga ahli keluarga yang sakit. Semoga dipermudahkan segala urusan, Amin..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Salam Uncle.
Moga sentiasa tabah menghadapi cabaran serta dugaan. Doa Zara untuk MIL. agar dia kembali sembuh..insyaALLAH~

Princess Liyana said...

moga MIL cpt sembuh..aminnn

Neeza Shahril said...

memang patut ada pembantu untuk jaga orang tua.
dia boleh tolong buat kerja rumah sama..

© Opah De said...

Alahaiii... kesiannya. Tiba-tiba teringat abah kat kampung yang mengadu demam.
Moga MIL Zino sihat semula. Inilah masa anak-anak nak menjaga emak pulak, kan? Adilkan, putaran hidup yang dicipta TUHAN. Opah doa semoga MIL Zino kembali sembuh, amin.

intan.dayana said...

bw byk bersabar dan dOalah banyak2 ye..smOga kembali seperti biasa..

DrSam said...

bila usia menjengah senja memang perlu diberi perhatian dan penjagaan selalu. Sabar dengan ujian (anugerah) ilahi. Semoga MIL beroleh syifa' dengan segera.

Kak Elle said...

semoga MIL cepat sembuh zino...tu lah kita takut orang2 yg berumur kalau jatuh senang patah tulang...bagus lah kalau dah ada yang bolih menjaga rapi untuk nya...

maklang said...

maklang doakan moga MIL cepat sembuh...

Vimmi Yasmin said...

Ya Allah ...kurangkanlah kesakitan dan ringankanlah beban org disekeliling insan yg sakit ini.

Kami semua bermohon padamu Ya Allah.Berikanlah kesabaran kepada mereka semua ini.

Amin

^ez^ said...

hmm...sabar byk2 ye.InsyaAllah semuanya dipermudahkan Allah. ez doakan moga2 MIL cepat sembuh seperti sediakala..amin.

take care..

Yunus Badawi said...

Inilah masa utk anak2 dan menantu mencurahkan kasih sayang. Perhatian yg diberikan insyaAllah akan membantu dlm proses pemulihan.
Semoga MIL cepat sembuh.

AZWA said...

kini giliran anak2 untuk menjaga ibu yang kian uzur. elok la ada pembantu yang dapat memantau keadaan mil semasa anak2 gi kerja. semoga mil cepat sembuh.

Zareda Norman said...

Zino

itu semua dugaan.. dah dapat pembantu tu maka urusan sudah dipermudahkan sedikit..

Moga moga mertua zino segera sembuh

CuTeMiUt78 said...

oohhh..gitu ke.. kesian MIL zino tu kan.. takpe la mungkin ni dugaannya, ada hikmah disebalik kejadian tu.. apapun buat la yg terbaik utk dia

Jard The Great said...

hrp2 MIL terjumpa pembantu yg penyayang dn penyabar.. dan bole dipercayai..

Mak Su said...

memanglah, malang tak berbau :(

kad0k. said...

semoga dia cepat sembuh zino...

Ada Ayrissa said...

huhu..semoga tabah hadapi segalanya ya bro?

HappyIrfa said...

baguslah kalau ada org jaga mil.
semoga semua berjalan lancar

Dee said...

elok ada pembantu..kdg2 kita jd serba salah..kita juga perlu kerja..pd masa yg sama tanggungjawab menjaga org tua juga di bahu kita..emmm..moga semuanya lancar ye..

MULAN said...

moga mil cepat sembuh & moga dipermudahkan segala urusan..

MULAN said...

moga mil cepat sembuh & moga dipermudahkan segala urusan..

en_me said...

moga MIL cepat sembuh..

btw, me kan dah tunjuk gambar me tempohari, korang je yg tak cayerr - sodeyyynyerrr kannns

aNIe said...

Semoga MiL Zino akan sembuh...dan apa yang dirancangkan akan berjalan lancar....

Memang malang tak berbau...tapi bila jadi pada org yang dah berusia begitu memang buruk akibatnya...segalanya telah tersurat...

Kujie said...

kisahnya seperti arwah bapa mertua saya....moga cepat sembuh ye

zino said...

PB
bagitu lah kisah nya..

adibah
mudah2an..

zara
terima kasih..

liyana
amin..

neeza
harap2 bagitu lah..

Opah
terima kasih banyak..

intan..
inshaAllah

zino said...

Drsam
amin...

kak elle
tulang dah reput..

maklang
terima kasih..

VY
amin..

EZ
terima kasih banyak..

yunus badawi
mudah2an macam tu la..

azwa
harap2 proses mendapatkan pembantu berjalan lancar..

cutemiut
inshaAllah...

zino said...

jard
itu sangat2 di harapkan..

maksu
kalau ada bau mudah nak bertindak..

kadok
mudah2an..

ada ayrissa
inshaAllah..

happyifra
inshaAllah

dee
betul tu..

mulan
amin

en.me
zino lah tu ya hehe

anie
sudah suratan..

kujie
itu lah dia..

su said...

su doakan kesihatan yg terbaik buat MIL...

zino said...

su
terima kasih