Sunday, March 8, 2009

baju perat..

tau ke apa dia baju perat? hehe ok ini cerita dia..

pagi tadi zino balik kampong dengan hazwan, tak le pagi sangat jam 11 baru bertolak.. sebelum balik tadi zino dah gosok selai baju dan gantung dulu dalan kereta sampai rumah mak nanti baru nak tukar, rumah sepupu tu depan rumah mak je..nak terus pakai dari rumah malas le pulak.. lebih selesa dengan baju yg zino pakai ni..

sesampai di kampong, tak sempat nak masuk ke halaman rumah mak, sepupu zino dah menunggu kat luar tu kebetulan ada sorang tu nak reverse kereta , terus tak jadi masuk ke laman dan terus park kereta kat sebelah pagar rumah mak tu je..

lepas tu terus lah ke majlis , siap ada kemah dan ramai sedara mara sedang makan... hazwan terus bermain dengan sepupu2 dia.. dan aku terus makan joint dengan sedara mara kat situ....sedang aku makan sorang anak sedara menegur..

dia: "pakngah!!, tak ponah den tengok pakngah datang pakai baju singlet yo.."

aku: "paneh2 ni elok pakai baju ni je.."(nak cover line..)

mak dia: "pakngah kau datang sorang, tak ado orang sebelah nak tego.."

aku: "ada tu si hazwan hehe.. "(cuba nak cover line lagi..)

mak dia: "pakngah kau tak ado orang nak urus, pakai baju perat yo deh datang.."

usik mengusik dan gurau senda sesama sepupu dan anak sedara memeriahkan suasana setiap kali bila balik kampong.. ada saja perkara yg boleh di jadikan modal utk mengusik dan mengenakan orang lain hehe..

balik dari kampong tadi singgah di satu gerai ni di Rembau, adik nak makan , kat tempat kenduri tadi dia asyik main..oder cendol madu dan nasi goreng ayam.. selalunya bila kami balik kampong on the way nak balik KL tu selalu singgah sini.. pekena cendol .. kalau cendul kat seremban tu manjang dah habis bila kami sampai.. hehe

baju perat=baju singlet pagoda yg berlengan tu..

mari kita tengok gambar gambar di gerai makan di rembau..


tunggu sejuk sikit.. panas adik tak boleh makan..


adik menikmati nasi goreng ayam..


cendol madu yg enak..


dari tempat letak kereta gerai tak berapa nampak.. tapi lebih jelas dari jalanraya..gerai tepi sungai..


gerbang masuk ke kawasan gerai.. dulu gerai tu tepi jalan agak bahaya..
dan dah di pindahkan di tepi sungai.. kata nya waktu malam lebih hapenning..

35 comments:

Kak Elle said...

pakai singlet pagoda tu lagi cool kan...hahaha

habis ke adik makan sepinggan tu?cendol tu nampak sedap...nak sikit.

Tie said...

Ooo...singlet rupanya...baru tahu ni..he he...

Geram tengok cendol tu...:(

pB said...

sodapnyer cendol

biasa kalau nak makan cendol , pB dok p kat Seksyen 16 tu ...

sodap lar jugakkk

xiiinam said...

Masa ngandung anak jantan dulu, ckLah suka belasah baju T pagoda suami ckLah. sampai habis cair (kombang) baju2 dia.



Bongang sei...dr pg tadi nak post komen utk zino tak buleh. nak mengamuk jo raso e...

buleh dak sei cakap nogori...he..he..

Abang Long said...

Orang perempuan boleh pakai tak ? he he he he he

zino said...

kak elle
tak cukup minta tambah hehe

tie
orang kampong panggil baju perat tah mana datang zino pun tak tau hehe

pB
kalau balik kampong itu lah pot makan cendol kami hehe

xiiinam
bilo marah baru keluar semuo bahaso hehe..

abanglong
kalau nak pakai tak do salah e doh hehe..

♥miss zaza♥ said...

ohhh
baju perat tu singlet ka?
hahaha


cendol tu sgt menggiurkan
fuh!

zino said...

zaza
zino sendiri dah lama tak dengar org sebut baju perat hehe..

kena ke rembau kalau nak cendol yg tu hehe

Aleeya said...

ooooooooo baru tawww, tak penah taww pon sblm ni, dpt le satu pelajaran baru he he...

Jard The Great said...

oo.. mcm tu.. hahaha..

pssttt.. nikmatnya makan cendol!! perggh!!!

zino said...

aleeya
lama2 nanti banyak le yg tau hehe

jard..
sesekali kena cendol memang sedap hehe

lupekanje said...

acik tk ponah laie poie kat sinun..
tk rajin la nak gi mencarik cendol semato2 kat situ...hehe..sobab tk baper nak goma cendol nih..
agak eh..satu hari nnt sampai la..
errr.cam jauh bona bunyik eeh kan..

Neeza Shahril said...

laaa.. ingatkan ada model baju perat tadi hehehhh..

zino said...

lupokanje
dokek yo kalau dari linggi tu..kalau biaso masuk kek tol podeh tu.. lencong an sekejap ko gembau..

itu pun kok minat.. hehe

neeza
model pakai baju perat payah sikit nak kluar hehe

Zareda Norman said...

zino

mana gambar tuan rumah dengan baju perat? hehehheheh

tulipurple said...

peliklak bunyik eh..hehe.
lepas takde sape2 di gadek,kg kendong di rembau tu lah kg sy...kalu balik mesti singgah breakfast kat senawang..takpun kat chembong...rindunye suasana itew bila baca n3 nie.

en_me said...

baju pagoda singlet putih tewww.. me sukerr me sukerr

zino said...

zar
tak di benarkan lembaga penapis hehe

tulipurple
sesekali pergi le sana .. sedara mara tak ada juga ke kat sana..

en.me
sejuk je bila pakai baju tu kan hehe

Pok Li said...

Lamo dah tak poie Rombau. Lamo jugak dah tak dongar orang cakap baju perat..... kadang-kadang taek jugak nak cakap nogori :)

zino said...

pok li
kono poe nonggok sana baru boleh cakap balik hehe

al-hussaini said...

"baju perat=baju singlet pagoda yg berlengan tu.."

semasa hidup di dunia ni, baru tahu apa itu baju perat...hehe

manje said...
This comment has been removed by the author.
manje said...

salam

emm ayah kite ckp bj tu sejuk...
salam maulidur rasul

zino said...

al-hussaini
nanti cikgu ajar kat sekolah ya hehe

manje
betul tu pasal tu menjadi kesukaan ramai hehe

Zabs said...

Salam Zino,
Lamo dah tak dongar orang cakap baju perat tu...huhuhu.
Gerai makan kek Ngombau tu kek mano lotak eei tu?

silversarina said...

Salam,

Baju perat pagoda tu memang sedap dipakai ,nak-nak kalau tengah panas sebab kain cotton nya sejuk je .

Alahai cendol madu teramatlah sedapnya nampak ( masih tengah pantang makan makanan manis , huhu ).

CuTeMiUt78 said...

he..heh..heh.. asal berbaju kan zino

zino said...

zabs
kalau dari tampin, selopeh pokan gombau dopan sikit lopeh trafik light tu sebelah kiri.. dari jalan rayo nampak jolas hehe

silversarina
bilo nak abih pantang tu.. semuga copek sembuh..

cutemiut
itulah dia org raso macam tak lengkap kot hehe

Kakak said...

zino,
baju perat tu dialek negeri ke? baru sekali ni kakak dgr.
kakak ada sekali singgah makan cendol kat situ. mmmm sedap!

Pu3 said...

baju perat?
new word.
xpenah2 cek dengaq.
hehe.

erk?
cendol?
nasi ayam?
nyam3..
sodapnyaaaaa....
hehehe.

zino said...

kakak..
dialek org negeri.. zino pun dah lama tak sebut nya hehe lain kali boleh makan cendol sama2 hehe

pu3
welcome to N9 hehe.. kena lah singgah tempat tu kalau nak hehe

su said...

tompek su slalu lalu tuh kalau balik tampin!

tp xponah pon singgah laie...kono singgahlah nampak ey nih! pokono cendol! hehehe...

zino said...

su.
nanti nak singgah sana beritau zino ok hehe

Dee said...

x kisahlah pakai baju perat pun..sib baik pakai baju..kalo berlenggeng lglah..sedap cendol tu..dulu penah gak mkn..tp nk try leman dawi nyer..nti balik johol..leh terjah..

zino said...

Dee
leman dawi punya cepat nau habis setiap kali lalu sana cendol habis... nak kena singgah t.hari baru dapat agak nya hehe