Wednesday, March 18, 2009

mudah je....

khas kepada yg "rajin" melipat baju.. sebelum ni penyubiru dah bagi satu kaedah.. ini ada lagi satu kaedah melipat.. cepat dan ringkas... lepas ni jangan ada alasan lagi nak melonggokkan baju2 tu ya hehe


video

35 comments:

Neeza Shahril said...

cool!! dah try dah.. tapi kan, kalau tengok belakang, tak kemas lah.. heheh..
biasa leee.. pompuan kan detail :P

Zareda Norman said...

zino
hehhehe.. akan dipratikkan nanti..

practise make perfect kan

Mr PenyuBiru said...

hehe..ekceli masa aku buat posting mesin lipat baju tu, dah jupe dah video ni,tapi aku nak cari video mesin lipat masa tu.hehe..

tapi kan,betul kata neeza tu,dari atas nampak kemas,tapi dari bawah berkeroyok.hehe

♥miss zaza♥ said...

hahaha
ttp malas jugak
ada tak mesin melipat baju??
kalau ada saya nak beli nti ;P

~mrs azmi~ said...

tapi kan die kasik contoh tshirt jek.. nak lipat yang lain2 jenis jadi lambat jugak.. hahaha alasan malas lipat kain! ^_^

adibah said...

Lipat baju memerlukan kesabaran dan keikhlasan. Kalo lipat baju sambil marah2 mesti tak kemas.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hahahaha..

meh2..

zara suka lipat baju sendiri..

lalala~

Princess Liyana said...

hahaha..dh tgk dah..alaahai...lama tk lipat bj byk...nak blk umah lipatla ;P

zino said...

neeza
cuba lagi hehe

zar
betul tu.. jangan bosan mencuba hehe

penyubiru
kat belakang tu bair le.. tak nampak dek mata hehe

zaza
tak dapek nak nolong e doh hehe

mrs azmi
yg lain tu cipta lah sendiri hehe

adibah
betul tu...

zara
kalau dah rajin apa kaedah pun tak kisah kan hehe

zino said...

liyana
nanti balik boleh ajar adik2 tu hehe

Yunus Badawi said...

takpe lah. Saya lipat cara biasa i.e isteri tolong lipatkan hehehe

CikguZue said...

nak lagi senang...hanger je. hehehe...

Masy said...

perghhh nmpk senang je. nk kene hapal step laa pasni eheheh

silversarina said...

Ada adik saya ajar tapi tak praktik pun, sebab dah biasa lipat cara sendiri ....tapi memnag kes biasalah kain berlonggok dalam bakul tak berlipat, rumah sayalah ....hehehe.

zino said...

yunus badawi..
cara tu yg paling senang hehe

cikguzue
itu pun salah satu cara hehe

masy
kena lah praktik kan.. baru tau senang ke susah hehe

silversarina..
ada banyak lagi rumah yg kain berlonggok hehe..

ez said...

lagi puas ati lipat sendiri or manual..hehheh..tp kalo da ada kemudahan x salah gunakannya..hehhe

ez said...
This comment has been removed by the author.
manje said...

salam zino

hehe kite suke lipat baju dgn cara sendiri... lebih berpuas hati...

HappyIrfa said...

lipat baju pun ada stail..

zino said...

EZ
cuba lah kaedah tu mana tau lepas ni lebih laju melipat hehe

manje
so tak ada masaalah le kain berlonggok kan hehe

happyifra
utk yg liat nak lipat je hehe

NONIE AZIZ said...

Bro. Zino...suami Nonie lipat baju guna cara ni...mmg lipatan nampak kemas...cantik je kat lemari...

Mak Su said...

uhuhu, susah ler plaks nak folo cara tu.

zino said...

nonie
tentu seronok melipat tu ada stail hehe

maksu
praktis dulu hehe

sakurasa 2 said...

kat umah banyak baju nak lipat zino leth tlg lipat tak?

zino said...

sakura
gantung je kalau letih nak lipat tu hehe

RaFFLeSiA MeRaH said...

hikssss...senang jer yerrr tapi tu la, nak lagi mudah, hanger kan ajer.....

tintaHati said...

Lepas ni para bapa2 pon boleh tlg ibu2 melipat baju...hahaha....

zino said...

RM
ok lah tu hehe

tintahati
selalu tolong hehe

Nong said...

Dah lama betul tak lipat baju. Maklum lah room mate kita rajin tolong lipatkan... he he...

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

BOSS = BUAT ORANG SUKA SOKMO

zino said...

nong
beruntung nya hehe

otai
ya ke? hehe

Mamamanja said...

naper xleh tengok gambonya???? :(

Dee said...

tgk senang je kan..tp sy lipat baju smbil nonton tv...tu yg lmbt tu..hehehe..

~ yus ~ said...

tengok orang buat tak sama macam buat sendiri..huhu. Macam senang jer, tapi susah juga tuh..:D

syareena said...

huhu dah lame x lipat baju...

sbb bibik yg lipat ekekeke