Sunday, March 1, 2009

Lapur dari Perling JB...

Susahnya nak berinternet di JB ni... dari hotel yg kami duduk tu hampeh je.. sah lain kali tak menginap sana lagi dah.. hehe..

perjalanan dari KL bermula jam 8.00 malam.. selepas hantar fizah tusyen.. balik dah pakat dengan jiran utk hantar dia balik.. dan angah akan datang teman fizah kat rumah.. ini firstime zino jalan jauh waktu malam.. sepanjang perjalanan memang banyak kereta.. sampai melaka hiway masih penuh.. tapi tak le berapa jem.. singgah makan di R&R Air Keroh.. sebelum meneruskan perjalanan...

Nasib baik along ada GPS boleh pandu arah dari TOL ke hotel.. memang mudah.. siap ada suara bagi tau bila patut pusing kiri atau kanan.. landed kat hotel 12.45.. tak lajukan zino drive.. bila sampai apa lagi terus landing...

esok nya kami ada jemputan, sampai ke rumah bapa pengantin jam 1.00 ptg.. segak dengan baju hijau nya.. semua yg menyambut pun baju hijau sampai ke air minuman pun hijau hehe.. tahniah Aimman dah dapat menantu.. supaya menjadi bapa mertua yg baik hehe.. dari rumah pengantin kami terus ke Perling.. siapa ada di Perling?? cucu den la... along pun dah seminggu tak jumpa dia... lepas tu kami kidnep Arifah bawa ke Hotel.. ingat hati nak bawa Arifah jalan2 ke dulu.. tapi gerimis le pulak.. sebelum balik ke hotel singgah di rumah bapa sedara.. saje surprise tak bagi tau pun.. tapi Arifah pulak tak berapa selesa asyik menangis je.. so kunjungan di pendekkan dan terus ke Hotel..

hari ni kami dah sampai ke Perling semula.. Arifah kena tinggal kan kat sini.. sehingga ibu dia habis belajar.. lepas ni kami nak ke satu distinasi.. kemana tu ? nanti selepas kami ke sana baru boleh di terbitkan.. takut plan tak menjadi.. dan petang ni juga kami akan balik ke KL.... dan sesuatu telah berlaku di KL sementara ketiadaan kami ni.. entah la poning kepalo den.. nanti ada kelapangan zino akan cerita kan...

Besan tengah sediakan makan tengahari tu.. so sampai jumpa lagi..oops lunch dah ready hehe..

17 comments:

pB said...

blogger tegar

blogger tegar

blogger tegar ......

CuTeMiUt78 said...

wah..ke perling Jb ke... kita pun berada di JB gak.. kita kat umah mak kita kat Johor jaya..

AZWA said...

Jangan lupa ambil gambar cucu sulung tu banyak2...nanti tepek kat sini yerr...

apa la masalah problemo kat kl tu agaknya ek..

maklang said...

sepupu maklang duduk kat Perling..entah2 sebelah rumah Along tak?? he..h.e.

Kak Elle said...

hari ni takde berita bergambar ke?...haha

♥miss zaza♥ said...

beshnya weeken dia ;P

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehehe...

akan zara pastikan sapa yang update dulu nih..

=)

memang blogger tegar ni pak..dari perling juga mampu berblogging~

Neeza Shahril said...

sian along dapat tengok anak kejap aje..
lepas ni rindu-rinduan..
apa jadi kat KL?

tintaHati said...

wah di rumah besan pon sempat berblogging lg ya!

zino said...

PB
guna besan punya PC hehe..

cutemiut
zino juga singgah di Johor jaya,rumah bapa sedara tu di Johor jaya hehe

azwa
problem besa... tengah pening ni..

maklang
tak mustahil hehe

kak elle
tak sempat update hehe

zaza
weekend jalan jalan..

zara
terima kasih sudi jadi pemandu pelancong walau pun sekejap hehe

neeza
nanti zino cerita...

tintahati
geram kat hotel tu tak ada tenet.. lain kali kena tanya ada tenet ke tak kalau nak kemana mana hehe

kEy said...

bl0gger tegar suda...bila lak nak jd pemantau tegar nih? hh0h0h0h~!

*check my bl0g 4 m0re inf0, tQ

intan.dayana said...

sempat lg hapdet...bgus tOl zinO ni kan..
ehehe~

zino said...

key
dah bagi ulasa..tadi..

intan
dah sampai KL pun..

Tie said...

Ooo....tak sabar nak tahu citer selanjutnya...

Pok Li said...

Dulu suka memandu malam. Kini cepat mengantuk lak.

zino said...

tie
masih menyediakan maklumat tepat..

pok li
zino memandu siang yg cepat mengantuk.. macam balik tadi sampai air keruh along pula yg drive..

muadzlife said...

wah ni 4 dalam satu nih..hehehe